EL9NOU.CAT fa ús de 'cookies' per facilitar la vostra navegació. Si seguiu navegant entendrem que ho accepteu    més informació    ACCEPTO
PUBLICITAT
publicitat

Les víctimes mortals en carreteres d’Osona i el Ripollès es redueixen en un 73% en 10 anys

Les víctimes mortals en carreteres d
Un cotxe dels Mossos en un accident mortal a la C-17, a Orís, el mes de maig passat
Les víctimes mortals en carreteres d’Osona i el Ripollès es redueixen en un 73% en 10 anys..
última actualització: 06-01-2010 (14:00)

Jordi Masnou
Osona i el Ripollès van tancar el 2009 com un dels anys amb menys víctimes mortals a les carreteres. Des del gener se vab registrar nou, una xifra que ja suposa una reducció del 73% respecte als registres de deu anys enrere.

Les xifres de víctimes mortals a les carreteres d’Osona i el Ripollès són cada any menys negatives. L’any 2009 que deixem enrere s’ha acabat amb un total de nou vides perdudes, un registre que ja suposa una reducció dràstica: en només deu anys, des de l’any 2000 (33 morts), s’ha retallat en un 73% segons les dades d’EL 9 NOU, i se situa en un mínim històric cada vegada més difícil de mantenir o superar.

D’aquestes noves víctimes, la comarca del Ripollès només n’ha registrat una, una xifra que també suposa una reducció respecte als anys anteriors. L’any 2001, un dels menys negatius al Ripollès, se n’havien sumat dues. En el cas d’Osona, amb vuit víctimes, també s’evidencia un dels anys amb menys sinistralitat, malgrat que l’any 2006 s’havia perdut una vida menys que el 2009.

El mes d’agost, coincidint amb l’època de vacances que suposa més mobilitat de trànsit per les carreteres, va ser el període més devastador de l’any, ja que es van registrar tres de les nou víctimes mortals de les dues comarques. A l’altra cara de la moneda s’hi situen els mesos de gener, juny, setembre, novembre i desembre, quan no hi va haver cap xoc amb víctimes mortals.

Una altra lectura favorable en els sinistres d’aquest any és en la gravetat dels xocs, que en cap cas d’entre els accidents registrats a Osona i el Ripollès hi ha hagut múltiples víctimes, sinó que s’ha hagut de lamentar la pèrdua d’una sola vida en cadascun dels sinistres mortals.

Per carreteres, l’Eix Transversal (C-25) es posa novament al capdavant del trist rànquing de vies amb més víctimes mortals: durant el 2009 se n’han acumulat tres a l’alçada d’Espinelves, Folgueroles i Muntanyola. La C-17, per la seva banda, que es converteix en la carretera amb un traçat més extens entre les dues comarques ja que les travessa de nord a sud, ha registrat dues de les víctimes mortals d’aquest any que deixem enrere.

L’edat de les persones que han perdut la vida a les carreteres d’Osona i el Ripollès ha baixat d’una manera preocupant. L’any passat se situava al 52 anys, mentre que en aquesta ocasió s’ha reduït fins als 37. Hi contribueix el fet que quatre dels nou morts tenien menys de 27 anys, un dels quals només 22. Per contra, entre la franja de més edat, s’han reduït notablement les víctimes: la persona de més edat tenia 62 anys.

Les dades d’aquest 2009 evidencien novament que els xocs frontals són els més devastadors, ja que quatre de les víctimes van patir un accident d’aquest tipus. Tots els accidents mortals registrats a l’Eix Transversal, a més, van ser a partir d’un xoc frontal, una situació que s’evitarà quan es completin les obres de desdoblament de la via. Dues víctimes més van patir una sortida de via i dues més van morir atropellades.

La connexió entre Vic i Olot a través de la nova carretera C-37, estrenada el 3 d’abril, tanca els vuit primers mesos sense haver presenciat cap sinistre mortal. Els pronòstics més pessimistes, que apuntaven a una alta perillositat de la carretera en tractar-se d’una via ràpida amb doble sentit de circulació i sense mitjana de separació, no s’han acomplert. Els xocs que hi ha hagut fins ara han sigut lleus o greus, però en cap cas mortals.

La millora del traçat de les carreteres, cada vegada més segures, també ha contribuït a fer que el nombre de morts per accident sigui més baix que altres anys. A la primera onada de l’informe EuroRAP 2009, que analitza la perillositat de les carreteres estatals, hi apareix la carretera entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses com un dels trams de més risc. Les carreteres de la Generalitat i locals estan en fase d’estudi.


ofertes el club

el9fmel9fm
el9fm



PUBLICITAT

PUBLICITAT


PUBLICITAT
   
 
   
 
   

el9alacarta
Taradell
Des del campanar
19-04-2016
Màrius Serra, Montse Armengou, Andreu Mas i Jofre Montoto
7 dies
15-04-2016
Capítol 113
La 7mana Catalunya Central
15-04-2016
 [+] programes

fotogaleria
Actuació castellera - Roda de Ter
Fira de l´Hostal del Vilar
Trobada de gegants a Taradell
Festa del Porc i la Cervesa_desfilada de moda
Festivalet La Remei
MMVV_diumenge
MMVV_dissabte
MMVV_divendres
MMVV_dijous
MMVV_dimecres
Grups a la Diada Nacional a Berga
Motards independentistes a Vic
Diada Nacional a Berga
Diada 2016
 [+] fotogaleries








dvd

senseboira
Amb la col.laboració de:
generalitat
PREMSA D´OSONA, SACTLtarifessubscripcionspublicacions oficialscontacteu-nosavís legal