PUBLICITAT

Cada dos dies es diagnostica una persona amb malaltia mental a Osona
La consellera Carme Capdevila presideix l'acte dels 30 anys del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona
La consellera Carme Capdevila, amb altres autoritats, a la primera fila de l'acte de celebració dels 30 anys del Centre Mèdic Psicopedagògic d'Osona
Jordi Puig
última actualització: 17-10-2009 (11:00)
Cada dos dies es diagnostica una persona amb malaltia mental a Osona. La dada l'ha donat a conèixer la consellera d’Acció Social, Carme Capdevila, durant la visita que ha fet aquest divendres a Vic per participar en la celebració del 30è aniversari del Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona.
La consellera Capdevila ha explicat que l’any passat hi havia a Osona 1.312 persones afectades per alguna malaltia mental. Això significa que en els sis primers mesos de l’any s’han diagnosticat 109 nous casos, que representen una mitjana d’un cas cada dos dies. Davant d’aquesta situació, Capdevila ha insistit en la necessitat de posar en marxa recursos especialitzats que garanteixin l’atenció a aquestes persones i abastin tot el territori per garantir la igualtat d’accés a aquests serveis.

L’instrument que el Departament d’Acció Social ha posat en marxa per garantir-ho ha estat la cartera de serveis socials. Aquest catàleg estableix 7 tipus de prestacions especialitzades per a les persones amb malaltia mental, dues de les quals estan garantides per llei: la plaça residencial per a persones en situació de dependència i el servei de tutela, al qual s’acullen actualment 16 persones a la comarca.
 IMPRIMIR  ENVIAR  ESMENAR COMPARTIR:                          

La Terrassa
30-08-2010
La Terrassa
27-08-2010
La Terrassa
26-08-2010
 [+] programes



 [+] fotogaleries

PREMSA D´OSONA, SACTLtarifespromocionssubscripcionscontacteu-nosavís legal